Demanti

Demant na tekst novinara Dnevnog avaza M. Gušića izdanje za četvrtak 15.03.2012. godine, pod naslovom: „Prizemljena bh. eskadrila!“

16.3.2012

Ministarstvo odbrane BiH, demantuje dijelove teksta ovog novinara koje navodi kao „saznanja i izvore Avaza“ i smatra ih proizvoljnim

U Dnevnom avazu, izdanje za četvrtak 15.03.2012. godine, objavljen je tekst pod naslovom: „Prizemljena bh. eskadrila!“

Ministarstvo odbrane BiH, demantuje dijelove teksta ovog novinara koje navodi kao „saznanja i izvore Avaza“ i smatra ih proizvoljnim, a naročito sljedeće:
„...stvarna situacija s letjelicama, kako Avaz saznaje, više je nego otužna, pogotovo ako uzmemo u obzir da se BiH smatra ozbiljnim kanditadom za pristupanje NATO-u. Zračne snage BiH kako smo, naime, saznali iz izvora bliskih vrhu OS BiH, raspolažu sa svega petnaestak ispravnih helikoptera, relativno zastarjele proizvodnje i nijednim ispravnim avionom. No, kako je rekao naš izvor, nekoliko starih helikoptera tipa Mi8 i Mi17 remontirano je u ukrajinskom zavodu Ukrspets-eksport prije nešto više od tri godine, za šta je izdvojeno više od deset miliona KM. To je samo pogoršalo situaciju. Sada ti helikopteri pogotovu ne ispunjavaju standarde za korištenje u mirovnim misijama i pružanju pomoći u gašenju požara – kaže naš izvor.
Stanje u kojem se nalaze avioni, kako nam je rekao naš izvor, još je gore. Naime, od 19 prastarih aviona tipa J-22 Orao, N-62 Galeb G-4 i J-21 Јastreb čak ni jedan nije u stanju uzletjeti. Ovi avioni, čak i kad su bili ispravni, nisu bili nešto. Sada, čak kada bismo ih uspjeli osposobiti za let, ne bismo smjeli na njih staviti nikakvo naoružanje od straha da ne eksplodiraju. Sumnjam da bi i jedan pilot uzletio u kanti koja u hangaru stoji od 1990. godine ističe naš izvor“,

Ministarstvo odbrane BiH dijelove gore navedenog teksta demantuje sljedećim činjenicama:

„Avioni OS BiH prizemljeni su isključivo zbog Odluke Predsjedništva Bosne i Hercegovine o veličini, strukturi i lokacijama Oružanih snaga BiH iz 2006. godine kada je navedeno da će se o tome šta će biti dalja sudbina ovih aviona donijeti odluka naknadno. Do donošenja odluke Predsjedništva BiH po ovom pitanju zaustavljeno je svako letenje na ovim avionima.
Znači, isključivi razlog zbog kojih ovi avioni ne lete je očekivanje adekvatne Odluke Predsjedništva BiH i do tada se ova tehnika adekvatno održava na zemlji i bez letenja na istoj.

Tek nakon donošenja adekvatne Odluke bi se eventualno pristupilo remontu ovih aviona nakon čega isti mogu potpuno bezbjedno izvršavati letenje i zadatke protuzračne odbrane u rasponu dozvučnih brzina i na visinama do 12.000 metara. Za većinu zemalja najveći broj letova koji se koriste u cilju zaštite suvereniteta zračnog prostora se upravo događa na ovim visinama i u ovom rasponu brzina i tu se vidi upotrebljivost ovih aviona, ali naravno tek nakon donošenja odluke Predsedništva BiH po ovom pitanju.
Godina proizvodnje 50 % navedenih aviona se kreće od 89. do 91. godine što je po zrakoplovnim mjerilima relativno mlad avion, pogotovo uzimajući u obzir da je na upotrebi u mnogim drugim zemljama relativno veliki broj zrakoplova koji datira iz 70-tih i 80-tih godina. Osim toga ovi avioni su aktivno letili sve do 2005. godine i nisu stajali u hangaru.

Oružane snage BiH raspolažu sa 21 ispravnim helikopterom. Godina proizvodnje za 60% ovih helikoptera se kreće u rasponu od 1988. godine pa do helikoptera kupljenih 1991. i 1992. godine. Helikopteri UH-1H koji su donirani od strane SAD-a su potpuno remontovani i po najstrožijim i najvišim NATO standardima certifikovani da mogu izvršiti predviđeni broj časova leta. Helikopteri ovog tipa još uvijek lete u mnogim zemljama kao što su Španija, Njemačka, Austrija, Turska itd. i predstavljaju prioritetan tip višenamjenskog helikoptera.

I kao posljednje, pored demanta navedenog u tekstu iznad, takođe u potpunosti demantujemo vašu informaciju u vezi situacije kod remonta helikoptera u Ukrajini. Suprotno vašoj tvrdnji, zahtjev Ministarstva odbrane i Oružanih snaga BiH u toku remonta helikoptera u Ukrajini je bio da se ispune NATO zahtjevi dati kroz ispunjenje PfP partnerskih ciljeva Bosne i Hercegovine i pored remonta konstrukcije i motora helikoptera izvršen je i remont radio-navigacijskih i komunikacijskih sredstava, opreme za noćno letenje, itd. Osim toga ovim remontom su se rješavala i pitanja zahtjeva i EUROCONTROL-a i programa koji se vode od strane Evropske komisije gdje Bosna i Hercegovina kao potpisnica ECAC sporazuma takođe ispunjava svoje obaveze u projektima SASAR i SES I i II regulative gdje kao primjere možemo navesti uvođenje opreme za identifikaciju sa MODE S kapacitetom kao i radio uređaja sa 8.33 rаsponom frekvencije.

Namjena remontovanja ovih helikoptera je i bila da se osposobe za ispunjavanje standarda za korištenje u mirovnim misijama i za gašenje požara. Upravo ovi remontovani helikopteri su samo u toku 2011. godine izbacili 600 tona vode u toku gašenja požara koji su se dogodili u rejonima Konjica, Glavatičeva, Bileće, Nevesinja, Trebinja, Mostara i Ljubuškog“.


Ured za odnose sa javnošću